KORELASI MEDIA PEMBELAJARAN ICT BERBASIS QUIZIZ TERHADAP MINAT BELAJAR SISWA
Keywords:
Quizizz, Interest in LearningAbstract
This research aims to examine the influence of Quiziz-based ICT learning media on students' interest in learning Exponent class X material at MAN 1 Probolinggo. The approach in this research uses quantitative methods. Data collection was carried out through observation, interviews, questionnaires and documentation. The analysis used to test the hypothesis in this research uses the Product Moment analysis test formula with the SPSS application with research subjects of 48 students. The researchers' findings show that the sig.(2-tailed) value between the ICT Quiziz learning media and Learning Interest is 0.001 < 0.005, meaning there is a significant correlation between the i Quiziz Learning Media variable and Learning Interest. The calculated r value of the correlation between ICT Quiziz learning media and Interest in Learning is 0.448 > r table 0.284, then H0 is rejected and Ha is accepted with a Pearson Correlation value of 0.448. The conclusion in this research is that there is a significant correlation between the ICT quiziz learning media and students' interest in learning with a fairly strong correlation coefficient.
References
Agustina, L., & Martha Rusmana, I. (2019).
Pembelajaran Matematika
Menyenangkan Dengan Aplikasi Kuis
Online Quizizz. AL-IDARAH Jurnal
Kependidikan Islam,
(https://journal.unsika.ac.id/index.p
hp/sesiomadika/issue/view/181), 1–
http://www.ejournal.radenintan.ac.id
/index.php/idaroh/article/view/4859
Albeta, S. W., Nofianti, N., & Rahmandani, S.
(2020). Peranan Turnamen Berbasis Ict
Dengan Aplikasi Quizizz Terhadap
Pembelajaran Kimia. Jurnal Pendidikan
Kimia Universitas Riau, 5(1), 11.
unri.v5i1.7778
Febriyandani, R., & Kowiyah, K. (2021).
Pengembangan Media Komik dalam
Pembelajaran Matematika Materi
Pecahan Kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal
Pedagogi Dan Pembelajaran, 4(2), 323.
https://doi.org/10.23887/jp2.v4i2.37
Handayani, D., & Rahayu, D. V. (2020).
Pengembangan Media Pembelajaran
Interaktif Berbasis Android
Menggunakan Ispring Dan Apk Builder
Untuk Pembelajaran Matematika Kelas
X Materi Proyeksi Vektor. M A T H L I N
E Jurnal Matematika Dan Pendidikan
Matematika, 5(1), 12–25.
https://doi.org/10.31943/mathline.v5
i1.126
Indriyani, L. (2019). Pemanfaatan Media
Pembelajaran Dalam Proses Belajar
Untuk. Prosiding Seminar Nasional
Pendidikan, 2(1), 19.
Isnaini, S. N., Firman, & Desyandri. (2023).
PENGGUNAAN MEDIA VIDEO
PEMBELAJARAN DALAM
MENINGKATKAN Universitas Negeri
Padang Sesuai dengan perkembangan
belajar yang tepat guna membantu
siswa belajar dan dapat menggugah
minatnya untuk belajar lebih lanjut .
Minat belajar adalah zaman , seorang
guru. Penggunaan Media Video
Pembelajaran Dalam Meningkatkan
Minat Belajar Matematika Siswa Di
Sekolah Dasar, 7(1).
Jabnabillah, F., & Reza, W. (2022). Pengaruh
Penggunaan Aplikasi Geogebra
Terhadap Minat Belajar Siswa Pada
Pembelajaran Matematika. Pi:
Mathematics Education Journal, 5(2),
–100.
https://doi.org/10.21067/pmej.v5i2.7
Nurkarima, I., Puspitasari, N., & Wati, M.
(2020). SISTEM MONITORING PENELUSURAN MINAT dan BAKAT
MAHASISWA. Explore, 10(2), 25.
https://doi.org/10.35200/explore.v10
i2.421
Suseno, P. U., Ismail, Y., & Ismail, S. (2020).
Pengembangan Media Pembelajaran
Matematika Video Interaktif berbasis
Multimedia. Jambura Journal of
Mathematics Education, 1(2), 59–74.
https://doi.org/10.34312/jmathedu.v
i2.7272
Wangge, M. (2020). Implementasi Media
Pembelajaran Berbasis ICT dalam
Proses Pembelajaran Matematika di
Sekolah Menengah. Fraktal: Jurnal
Matematika Dan Pendidikan
Matematika, 1(1), 31–38.
https://doi.org/10.35508/fractal.v1i1.
Widiati, Sridana, N., Kurniati, N., & Amrullah,
A. (2022). Pengaruh Minat Belajar dan
Kebiasaan Belajar terhadap Prestasi
Belajar Matematika. Griya Journal of
Mathematics Education and
Application, 2(4), 885–892.